همه چیز درمورد رابطه جنسی بعد از زایمان (2024)

رابطه جنسی بعد از زایمان و خطرات آن، سوالات و ابهامات زیادی در ذهن زوجین ایجاد کرده است. به عنوان مثال پس از زایمان تا چه مدت رابطه جنسی نداشته باشیم؟ زمان اولین رابطه جنسی بعد از زایمان؟ مراقبت های اولین رابطه جنسی بعد از زایمان کدامند؟ تا انتهای این مقاله با ما باشید تا پاسخ تمام سوالات خود در مورد نزدیکی بعد از زایمان بدست آورید.

همه چیز درمورد رابطه جنسی بعد از زایمان (1)

ممنوعیت رابطه جنسی بعد از زایمان

مرحله بارداری و به تبع آن زایمان، جسم و روان بانوان را به طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. از لحاظ شرعی و پزشکی، نزدیکی بعد از زایمان در روزهای ابتدایی تا پایان خونریزی مادر که به دوره نفاس شناخته می شود، حرام و ممنوع است. علت این امر تغییرات واژن، خونریزی، تغییرات خلق و خو مادر و امکان آسیب و عفونت واژینال است.

زمان منع مقاربت بعد از زایمان، به طور معمول ۳۰ الی ۴۰ روز است که بنا به وضعیت مادر کم یا زیاد می شود. خستگی مادر پس از زایمان و رسیدگی به نوزاد نیز از دیگر دلایلی است که زوجین از سکس بعد از زایمان غافل شوند. نکته قابل توجه درمورد دخول بعد از زایمان، اتمام خونریزی و همدلی زوجین با یکدیگر است که سبب بهبود وضعیت می شود.

بیشتر بخوانید: زایمان سزارین بهتر است یا طبیعی؟

بهترین زمان برای رابطه جنسی بعد از زایمان

طول دوره نقاهت پس از زایمان و بهترین زمان رابطه جنسی بعد از زایمان امری متغییر است که بنا به وضعیت مادر تعیین می شود. نظر به اینکه در هر دو نوع زایمان طبیعی و زایمان سزارین بخیه زده می شود، مراعات مادر امری واجب است. به عبارت دیگر، قطع خونریزی، ترمیم واژن، خوب شدن بخیه ها و بهبود وضعیت روحی و روانی مادر برای سکس بعد از زایمان الزامی است.

نظر به اینکه در زایمان طبیعی کشیدگی واژن و در برخی موارد پارگی پرینه امری طبیعی است. ازاین رو مراعات مادر تا برگشتن به حالت نرمال حائز اهمیت است. وضعیت مادران پس از زایمان با یکدیگر متفاوت است، بنابراین مشورت با پزشک زنان و زایمان درمورد زمان رابطه امری هوشمندانه است.

همه چیز درمورد رابطه جنسی بعد از زایمان (2)

بهترین زمان رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی

هرچند که زایمان طبیعی بخیه و جراحت کمتری نسبت به سزارین دارد، اما برای اتمام خونریزی و برگشتن به حالت نرمال زمان نیاز است. در زایمان طبیعی معمولا پس از اتمام دوره نفاس، خوب شدن بخیه های پرینه و جمع شدن واژن شرایط رابطه جنسی مهیا می شود. کشیدگی واژن در زایمان طبیعی امری بدیهی است که جمع شدن و برگشت آن به حالت طبیعی به گذر زمان نیاز دارد .

زوجین معمولا ۴ الی ۶ هفته یا ۴۰ روز پس از زایمان طبیعی برای اولین سکس بعد از زایمان اقدام می کنند. خشکی و نازکی واژن بعد از زایمان امری طبیعی است، ازاین رو رابطه جنسی بعد از زایمان طبیعی باید در نهایت آرامش آنجام شود. همچنین، توجه به وضعیت روحی و روانی مادر نیز بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: مراقبت های سه ماه اول بارداری

زمان مناسب رابطه جنسی بعد از سزارین

نظر به اینکه تولد نوزاد به روش سزارین نسبت به زایمان طبیعی روشی تهاجمی به شمار می آید، بهبود مادر در این شیوه به زمان بیشتری نیاز دارد. با این اوصاف زمان اولین رابطه جنسی بعد از سزارین، ۴ الی ۸ هفته بعد از عمل است. علت این امر ترمیم محل بخیه ها و کاهش درد و ناراحتی مادر است.

در مواردی که زایمان طبیعی مقدور نباشد و سزارین اورژانسی صورت گیرد، آسیب های بیشتری متوجه مادر می شود. ازاین رو بهترین زمان اولین رابطه جنسی بعد از بهبود وضعیت جسمانی مادر و صحبت با وی درمورد توانایی در سکس است.

پوزیشن مناسب رابطه جنسی بعد از زایمان

نظر به تغییرات جسمی و روانی مادران پس از تولد نوزاد، انتخاب پوزیشن مناسب برای اولین رابطه جنسی امری الزامی است. بدین منظور بهتر است وضعیت های بدنی انتخاب شوند که کمترین فشار به شکم زن وارد شده و دخول به آسانی انجام شود. پوزیشن حالت پهلو به پهلو و پوزیشن زن روی مرد برای اولین رابطه جنسی بعد از زایمان انتخابی مناسب هستند.

آمادگی های لازم برای رابطه جنسی بعد از زایمان

بهترین زمان برای اولین نزدیکی بعد از زایمان، زمان بهبود وضعیت مادر چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی است. بنابراین توصیه می شود به فراهم کردن شرایط مطلوب جهت کسب آرامش روانی و بهبود وضعیت جسمی مادر توجه ویژه شود. اولین گام جهت داشتن رابطه ای لذت بخش و ایده آل، همدلی و صحبت کردن با مادر درمورد احساس، میل جنسی و نگرانی هایش است.

پس از تقویت زن با خوراکی های مقوی و تامین نیاز جسمانی وی، نوبت به آمادگی روحی و روانی می رسد. آماده کردن زن به کمک نوازش، معاشقه، محبت کردن و زمزمه سخن های عاشقانه ترفندی فوق العاده در آمادگی وی است. در واقع مرد باید سعی کند با نشان دادن عشق و علاقه خود به همسرش، اعتماد به نفس از دست رفته را بازگردانده و زن را نسبت به رابطه مشتاق کند.

کلام آخر

افزایش وزن به علت بارداری و زایمان و تغییرات واژن در زایمان طبیعی گاهی سبب عدم تمایل بانوان به رابطه جنسی بعد از زایمان می شود. در حالی که اغلب مردان در چنین شرایطی با همسر را درک کرده و دلداری می دهند. در چنین وضعیتی آنچه که اهمیت دارد، باز یافتن صمیمیت گذشته و برقراری رابطه جنسی با رعایت نکات مراقبتی است. هرچند که مقاربت بعد از زایمان امری خوشایند بوده و تنها به همدلی و مراقبت نیاز دارد، برخی در مورد آن نگران هستند. این افراد می توانند جهت رفع نگرانی ها و ایجاد شرایط مطلوب با دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنند.

در انتها می توانید سوالات خود را در خصوصرابطه جنسی بعد از زایمانازدکتر سمیه ثقفی راد،جراح و متخصص زنان، زایمان، نازاییدر بخش نظرات سایت مطرح کنید.

همه چیز درمورد رابطه جنسی بعد از زایمان (2024)
Top Articles
South Carolina 31-30 Clemson (Nov 26, 2022) Game Recap - ESPN
Judge in Clemson's case vs. ACC points to lack of venue clause in ESPN agreements
The Advantages of Secure Single Sign-on on the BenQ Board
Petco Westerly Ri
Goodwill letter success! **UPDATE** new scores: EX 782; EQ 764; TU 769 no more baddies!
Ff14 Kobold Pitman
Omega Pizza-Roast Beef -Seafood Middleton Menu
Cbs Week 10 Trade Value Chart
Delta Air Lines - Login
Authentication Portal Pvusd
Allegheny Clinic Primary Care North
New Stores Coming To Canton Ohio 2022
Metro By T Mobile Sign In
Sevita Sso Login
'A Cure for Wellness', Explained
Six Broadway Wiki
Journeys Employee Discount Limit
Birmingham City Schools Clever Login
Xiom Vega X Review & Playtesting • Racket Insight
Irela Torres Only Fans
Craigslist Scranton Pennsylvania
Starter Blocked Freightliner Cascadia
Ap Computer Science Principles Grade Calculator
Www.publicsurplus.com Motor Pool
Slmd Skincare Appointment
Best Birthday Dinner Los Angeles
Ktbs Payroll Login
Gw2 Blue Prophet Shard
The Anthem Tonight
David Mayries
Forums Social Media Girls Women Of Barstool
Where To Find Permit Validation Number
Babymukki
Cooktopcove Com
The Little Mermaid 2023 Showtimes Near Marcus South Pointe Cinema
Mycourses Wcc
2010 Ford F-350 Super Duty XLT for sale - Wadena, MN - craigslist
Best Pizza In Ft Myers
Splunk Stats Count By Hour
Busted Magazine Columbus Ohio
Wash World Of Lexington Coin Laundry
Tses Orts.com
Luciipurrrr_
Minecraft Skin Tynker
Trinity Portal Minot Nd
Reli Stocktwits
Gaylia puss*r Davis
On “Trophy,” Kate Davis Leaves the Conservatory Behind
Nordstrom Rack Glendale Photos
18006548818
Sicilys Pizza Promo Code 40 Off
Latest Posts
Article information

Author: Cheryll Lueilwitz

Last Updated:

Views: 6598

Rating: 4.3 / 5 (54 voted)

Reviews: 85% of readers found this page helpful

Author information

Name: Cheryll Lueilwitz

Birthday: 1997-12-23

Address: 4653 O'Kon Hill, Lake Juanstad, AR 65469

Phone: +494124489301

Job: Marketing Representative

Hobby: Reading, Ice skating, Foraging, BASE jumping, Hiking, Skateboarding, Kayaking

Introduction: My name is Cheryll Lueilwitz, I am a sparkling, clean, super, lucky, joyous, outstanding, lucky person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.